free hit counter همسرم خواهان طلاق است و مهریه به صورت عندالاستطاعه می باشد آیا تکلیفی درقبال پرداخت مهریه دارم؟
مورد علاقه ها 0

تاریخ ایجاد عنوان بخش
1400/08/13

همسرم خواهان طلاق است و مهریه به صورت عندالاستطاعه می باشد آیا تکلیفی درقبال پرداخت مهریه دارم؟

حقوق خانواده

پاسخ ها

صادقی کاربر
من الان باهمسرم زندگی میکنم وهر روز دعوا داریم همسرم میخواهد طلاق بگیرد ومن هیچ چیزی ندارم بدم از این ور هم در سند ازدواجم نوشته عندالاستطاعه چیکار میتونم بکنم ؟
مدیریت کاربر
سلام همسرتان برای طلاق باید دلیل محکمه پسندی داشته باشد ( یکی از شروط ضمن عقد) به طوری که عسر و حرج خود را ثابت کند. اگر مهریه عندالاستطاعه باشد همسرتان برای مطالبه مهریه باید از شما اموالی معرفی کند که قابل توقیف باشد.
رضایی کاربر
حداکثر زمان این پروسه چه مدت است؟
مدیریت کاربر
وقتی دو نفر ازدواج میکنند مرد مکلف به پرداخت مهریه هست از همان لحظه . ولی اگر عندالا ستطاعه نوشته شده باشه شرط داره . زن میتونه مطالبه کنه ولی مرد دارای مال باشد . باید مداراکی به دادگاه ارائه کنید و زمان به امور دادگاه مرتبط است .
کاربر
اگر مهریه 100 سکه بوده باشه و بعد از چند سال یه مقدار اضافه شده باشه مثلا 50 سکه ..این مهریه 150 حساب میشه نه ؟
مدیریت کاربر
خیر .مهریه به چیزی گفته می شود که در سند ازدواج نوشته می شود و مبلغ و دیگر موارد ثبت رسمی شده اند . هر چیزی بعد از سند ازدواج نوشته بشه به عنوان هدیه . بخشش مال . صلح ، انتقال بلاعوض حساب میشه و به عنوان مهریه نیست .
کاربر
اگر زو و شوهر در خانه زن زندگی کنند باز هم زن میتونه مطالبه کنه مهریه بگیره و نفقه بگیره ؟ ایا میتونه اجاره اون خونه را از شوهر مطالبه کنه ؟
مدیریت کاربر
اگر از ابتدا وارد شدن به خانه زن به مرد گفته باشه باید به من اجاره بدی مرد موظف هست به پرداخت اجاره و اگر این حرف و نوشته ثبت نشده باشه مرد موظف به اجاره نیست .
کاربر
امکان پرداخت نشدن مهریه وجود دارد یا خیر
مدیریت کاربر
تو بعضی موارد قانون گذار اجازه پرداخت نشدن مهریه را می دهد . مثل اینکه عقد ازدواج فسخ بشه ..مثل اینکه قبل از نزدیکی عقد فسخ بشه و در این مورد مهریه میتونه پرداخت نکنه .. اگر بخواهد فسخ نکنه صرفا میتونه اقساطی کنه مهریه را و پرداخت کنه
کاربر
اگر مردی به مهریه مثلا 50 سکه بگیره واسه زنش و پدر شوهر هم یک دانگ از خانه خودش را برای دختر مهریه کنه .بعد دختر که مطالبه میکنه چه مقدار میتونه از مهریه را بگیرد ؟
مدیریت کاربر
اگر پدر شوهر مالک آن مال باشد و از مال خودش به مهریه زن پسرش داده باشه موظف به پرداخت مال می باشد و مرد هم موظف به پرداخت مهریه می باشد و شوهر به میزانی که تهعد کرده پرداخت می کند . و اگر نتواند پرداخت کند تا کمتر 110 سکه زندان هم دارد

برای ثبت پرسش یا پاسخ باید وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

برای عضویت در سایت شماره همراه خود را وارد نمایید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.

موبایل